Kosmetologi perkakasan: jenis prosedur, kelebihan teknik

Peremajaan wajah perkakasan

Bagi banyak orang hari ini, kosmetologi secara eksklusif dikaitkan dengan wanita. Walau bagaimanapun, pendapat ini tidak sepenuhnya betul. Bukan hanya seks yang adil tetapi seks yang lebih kuat bersedia untuk berusaha untuk kelihatan menarik. Sebenarnya, apabila mereka menukar pepatah yang biasa, mereka akan disambut dengan penampilan.

Kosmetologi perkakasan adalah kompleks teknik yang dirancang untuk membantu seseorang, tanpa mengira jantina, untuk mengekalkan kecantikan, awet muda dan penampilan yang menarik. Banyak prosedur yang disediakan oleh salun kecantikan moden hilang di bawah definisi kategori kosmetologi perkakasan.

Apakah arah kosmetologi ini

Sejak kebelakangan ini kemungkinan kosmetologi sangat terhad. Pesakit hanya boleh bergantung pada tangan doktor dan jurusolek yang mahir, serta ubat-ubatan yang sedikit yang tidak memberi kesan yang berpanjangan, dan kadang-kadang malah tidak berguna sepenuhnya. Semuanya berubah ketika era kosmetologi perkakasan datang.

Tidak semua pengunjung salun kecantikan memahami teknik perkakasan apa yang terlibat. Sememangnya semuanya mudah. Kumpulan ini merangkumi semua prosedur yang dijalankan dengan alat khas yang mempunyai kesan fisioterapeutik. Berkat kesannya pada kulit atau bahagian tubuh tertentu, penyerapan nutrien lebih berkesan, yang memberikan kesan yang lebih tahan lama dan ketara.

Berkat penggunaan peranti, mungkin mempengaruhi kulit bukan sahaja dengan bantuan ubat-ubatan, tetapi juga secara fizikal. Kerumitan membolehkan:

  • menghilangkan perubahan kulit yang berkaitan dengan usia;
  • Pecutan proses regenerasi dalam pelbagai kecederaan;
  • merangsang proses biologi semula jadi yang mendorong peremajaan.
Menjalankan prosedur peremajaan kulit pada kulit

Pengunjung salun kecantikan telah mendengar bahawa produk penjagaan kulit tradisional jarang meresap ke dalam dermis. Sementara itu, pengaruh mereka sangat diminati di sana. Bagaimanapun, di sinilah proses utama berlaku yang membolehkan anda mengekalkan kecantikan dan keremajaan kulit manusia.

Dengan bantuan kosmetik perkakasan, dapat menyelesaikan masalah ini. Kulit terdedah kepada mikro, ultrasound, atau kekuatan fizikal lain yang menjadikannya lebih terdedah kepada kesan ubat-ubatan.

Kesan yang manakah dapat dicapai?

Menurut pakar kecantikan, anda boleh mencapai pelbagai kesan dengan bantuan teknik perkakasan. Perkara utama adalah memilih kaedah yang tepat untuk pesakit tertentu. Sekiranya kaedah pendedahan dipilih dengan betul, anda boleh:

1. Memastikan pertumbuhan semula kulit yang mencukupi

Tubuh manusia sentiasa mengalami proses pembaharuan. Contohnya, elastin, kolagen dan asid hyaluronik disintesis pada kulit. Tanpa bahan-bahan ini, mustahil untuk mengekalkan usia muda dan daya tarikan. Berkat penggunaan alat, mungkin untuk merangsang pengeluarannya atau menghantar ubat ke lapisan kulit yang diinginkan.

2. Menormalkan proses metabolik

Oleh kerana kesan daya fizikal pada kulit, adalah mungkin untuk menentukan pengeluaran cecair berlebihan dari kawasan yang dirawat. Bersama dengan cecair yang berlebihan, ia menghilangkan produk metabolik dan racun yang memberi kesan negatif terhadap kecantikan kulit. Di samping itu, saliran limfa yang mencukupi disediakan untuk membersihkan ruang bahan berbahaya, racun dan produk putrefaktif.

3. Memberi kesan fisioterapeutik pada badan

Fisioterapi digunakan secara meluas bukan sahaja dalam kosmetik, tetapi juga dalam rawatan pelbagai penyakit kulit. Telah lama terbukti bahawa kesan fisioterapi mempunyai kesan yang baik pada tubuh. Dengan bantuan mereka, mungkin untuk mengurangkan intensiti keradangan dan meningkatkan pertumbuhan semula.

4. Menormalkan kerja tisu neuromuskular

Fisioterapi mempunyai kesan positif terhadap keadaan kulit - semua orang tahu itu. Ia bermanfaat untuk seluruh badan apabila digunakan dengan betul. Bekalan darah ke otot bertambah baik dan penghantaran impuls di sepanjang serat saraf dirangsang.

Foto sebelum dan selepas peremajaan kulit dengan peranti

Sebagai contoh, peremajaan wajah plasma adalah proses perkakasan yang dapat digunakan untuk meremajakan kulit, memperbaiki warna dan menjadikan struktur penutup dapat dilihat oleh mata. Walau bagaimanapun, teknik ini juga digunakan untuk merawat seborrhea, jerawat, psoriasis, dan keadaan kulit yang lain. Ia serupa dengan kaedah perkakasan lain: ia berjaya digunakan bukan hanya untuk memulihkan kecantikan, tetapi juga untuk memerangi pelbagai penyakit.

kelebihan dan kekurangan

Penutup muka perkakasan baru-baru ini popular di kalangan wanita dan lelaki yang mementingkan penampilan mereka. Adalah wajar bahawa pesakit harus berminat dengan kelebihan dan kekurangan kaedah.

Faedahnya termasuk:

  • jangka masa tindakan - proses yang dimulakan terus bertindak pada kulit selama beberapa bulan, yang memungkinkan untuk mencapai peningkatan kesan pada peningkatan;
  • pelbagai pilihan rawatan yang berbeza (peremajaan wajah dengan laser, gelombang ultrasonik, vakum, mikro), yang membolehkan anda memilih teknik yang sesuai walaupun dalam kes yang sukar;
  • pelbagai kesan - bergantung kepada prosedur yang dipilih, adalah mungkin untuk mencapai kesan yang berbeza pada tubuh (membuang lemak berlebihan, mensimulasikan kontur badan yang lebih menarik, memperbaiki keadaan umum kulit);
  • Keupayaan untuk merangsang proses semula jadi semula jadi, yang semakin perlahan seiring bertambahnya usia, menjadi kurang ketara.
  • keupayaan untuk melakukan sejumlah prosedur di rumah ketika memanggil kapten dengan peralatan yang diperlukan di tempat kediaman;
  • Risiko komplikasi minimum sekiranya pesakit berunding dengan pakar kecantikan, petunjuk, kontraindikasi diambil kira.

Walaupun terdapat banyak kelebihan, kosmetik perkakasan tidak kehilangan sebarang kekurangan. Pertama, dari prosedur pertama, anda tidak dapat memperoleh hasil yang kekal dan ketara. Dalam kebanyakan kes, rawatan anti penuaan atau kesan lain diperlukan agar perubahan dapat dilihat.

Kedua, banyak bergantung pada kemahiran jurusolek itu sendiri. Perlu berhati-hati ketika memilih master dan merujuk kepada pakar yang dipercayai.

Teknik yang berkaitan dengan kosmetologi perkakasan

Jenis prosedur dalam kosmetik perkakasan untuk peremajaan

Terdapat banyak jenis prosedur dalam kosmetik perkakasan. Selalunya digunakan:

  • Myostimulation - teknik yang membolehkan anda membuang lebihan lemak dan, jika digunakan dengan betul, membetulkan kontur angka (berdasarkan laluan cas elektrik yang kecil melalui otot tertentu);
  • Jenis pengelupasan perkakasan (ultrasound, laser), yang membolehkan anda membersihkan kulit struktur sel mati dan memperbaharui dermis;
  • pelbagai jenis mengangkat perkakasan yang dapat membantu anda menegangkan kulit, menjadikannya lebih menarik, mengembalikan keremajaan dan kecantikan;
  • Teknik laser yang membolehkan anda menyingkirkan pelbagai kecacatan kulit seperti parut dan parut, serta meremajakan kulit, memperbaiki penampilannya.
  • Urut perkakasan membolehkan anda menegangkan kulit, membetulkan dagu berkembar, menghilangkan kedutan kecil, dan menghaluskan yang besar.
  • Terapi perkakasan mikro merangsang proses regenerasi pada kulit, mencegah pembentukan kedutan pramatang, membantu melicinkan kulit, penghasilan elastin, kolagen, asid hyaluronik.

Terdapat banyak kaedah kosmetologi perkakasan. Kaedah mempengaruhi tubuh yang paling optimum mesti dipilih dengan bantuan doktor / jurusolek yang cekap. Doktor dapat menilai keadaan kulit pesakit atau bentuknya dan, berdasarkan data, memilih pilihan rawatan yang paling berkesan.

Kaedah kosmetik perkakasan sangat pelbagai. Masing-masing mempunyai kelebihan dan kekurangan. Sudah tentu, akan ada pesakit yang berpuas hati dengan satu kaedah atau kaedah lain dan mereka yang tidak berpuas hati dengan hasilnya.

Penting untuk diingat bahawa hasil intervensi tidak hanya bergantung pada metode yang dipilih, tetapi juga pada keterampilan ahli kecantikan, kualiti peralatan dan ubat-ubatan yang digunakan. Dalam kes ini, pilihan salun yang tepat memainkan peranan penting dalam kejayaan!

Foto sebelum dan selepas

sebelum dan selepas peremajaan kulitsebelum dan selepas peremajaan kulit dengan alatGambar sebelum dan selepas peremajaan kulit

Laporan pesakit

Semasa memutuskan untuk menggunakan bantuan kosmetik perkakasan, pesakit sering membaca ulasan. Ulasan dapat membantu anda memahami seberapa berkesan proses yang anda pilih. Lihat gambar sebelum dan selepasnya.

Disemak oleh seorang wanita, berumur 55 tahun

Selepas 50 tahun, saya melihat bahawa kulit di wajah saya tidak lagi kelihatan menarik. Sudah tentu ada loceng penggera sebelumnya, tetapi perubahannya menjadi begitu ketara! Dengan bantuan anak perempuan saya, saya telah meneroka banyak pilihan untuk peremajaan. Hasilnya, saya memilih arus mikro. Terus terang, setelah sesi pertama, tidak ada keajaiban yang berlaku dengan perubahan drastik. Tetapi selepas 10 sesi saya melihat hasil yang jelas! Kedutan di kawasan segitiga nasolabial dilancarkan dengan ketara, dahi menjadi kurang berkerut. Secara keseluruhan, kulit kelihatan lebih sihat!

Ditinjau oleh seorang wanita, berumur 44 tahun

Setelah banyak pertimbangan, saya memutuskan untuk melakukan peremajaan laser pecahan. Perubahan kulit yang berkaitan dengan usia sama jelas. Sudah tiba masanya untuk melakukan sesuatu mengenainya. Sejujurnya, prosesnya tidak menyenangkan. Sekiranya anda sangat sensitif terhadap kesakitan, lebih baik meminta bius. Ya, dan pemulihannya agak lama. Saya telah memutuskan untuk pergi berjumpa orang dalam sebulan! Namun, saya terkejut dengan hasilnya setelah fasa pemulihan selesai. Keriput tidak hanya kecil tetapi juga besar dilancarkan. Dan kedutan yang tidak dapat dikeluarkan sepenuhnya menjadi kurang ketara!